BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, August 19, 2009

RAMADHAN KAREEM..


Sabda Rasulullah S.A.W hadis yang diriwayatkan oleh Al-Bukhari dan Muslim dari Abu Hurairah R.A maksudnya : Puasa itu adalah perisai (benteng pertahanan)..Maka janganlah ia mengeluarkan perkataan keji dan jangan pula ia buat-buat tidak tahu. Sekiranya ada orang yang hendak menyakiti hatinya dengan bergaduh atau memaki hamun maka hendaklah ia ucapkan "SESUNGGUHNYA AKU INI BERPUASA SEBANYAK DUA KALI"



hadis ini kutujukan peringatannya buat diriku yg serba kekurangan ini dan juga serta pembaca2 blog ini..jagalah perihal tingkah laku kita semasa berkeadaan berpuasa..ianya bukan hanya menahan lapar dan dahaga bahkan menjaga segala perilaku termasuk tuturkata..Waallahua'lam..


lasty..selamat menyambut ramadhan al-mubaraq kali ini dengan peningkatan spritual yg lebih baik dari tahun lepas..jom kita sama2 lumba tadarus nak..khatam atau x, jangan bagitau orang..diam2 je..asalkan buat..


Aku mengigatkan diriku juga yang lain..semata2 mendorong kita kejalan kebaikan..amin..

2 comments:

tajamkannuraniku said...

Salam sayang, salam perjuangan..syabas dan setinggi2 tahniah..mg di perkuatkan langkah2 seterusnya..satu blog yang cukup menarik lain dari yang lain..selamat berkreatif..semuga al Musawwir memberikan idea yang kreatif....selamat menyambut Ramadhan Al Mubaraq..jom gi recharge esq 4,5,6 sept ni..kami nak buat gathering family sekali..mg kita mendapat rahmatnya di awalnya., keampunan di pertengahannya dan bebas drp azab neraka di hujungnya...Al fatihah untuk yg dah pergi yang tak kan kembali lagi..mg mereka dilimpahi rahmat dan keampunannya..

cermin terang said...

SALAM KASIH..TERIMA KASIH DIATAS SOKONGAN.. MEMANG BERHAJAT NAK PERGI RECHARGE DI MATRADE TU DAN SAMA2 DAPAT BERTARAWIKH SEKALI..INSYAALLAH KITA JUMPA DISANA.. SEGALA DOA DARI TAJAMKAN NURANI SAYA UCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH YANG TAK TERHINGGA.