BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, May 18, 2010

happy teachers day!

Salam sayang..

maaf walaupun agak terlambat beberapa hari sempena hari yang agak sangat2 diraikan dinegara ini iaitu 'hari guru'..ditujukan pada semua bekas guru2 saya..walaupun saya yakin tiada seorang pun guru2 saya yang membaca blog ini...tetapi rasanya pensyarah2 saya di universiti dulu ada menjadi silent reader kot.. sekurang2nya saya cuba untuk memahatkan nama2 insan yang pernah berbakti pada diri ini..

Terima kasih pada cikgu2..ust2..ustzah2..profesor2..doktor2..yang pernah mencurahkan ilmu yg mulia buat insan yang dahaga dan mencari sebuah nilai penghidupan..

Antara insan2 yang masih diingati ialah cikgu rahmah, sewaktu didarjah 3..kenapa saya mengigati beliau..kerana dialah manusia yg pertama memanggil saya secara personally untuk mendengar apa masalah saya ketika itu yg melibatkan 3 penjuru..antara saya..abang saya..dan cikgu yg tidak bertudung itu..(apa kisahnyer x perlulah saya coretkan disini)..cikgu normadiah ketika saya di darjah enam, apa yg mengigatkan saya ialah jemputannya ke rumah dia kerana membuat open house buat anak2 murid kelasnya..saya bersama rakan2 pertama menaiki bas keluar dari daerah sentul..kerumah beliau dan waktu itu terasa sangat cikgu ni..lain dari yang lain..

Ketika menaiki alam sekolah menengah..ustazah mala..warden yang dedikasasi ..kerana keaktifan saya, beliau membimbing saya menjadi pemidato sekolah hingga keperingkat kebangsaan..menjaga keperluan saya diasrama..menjaga saya sejak dari tingkatan 1 hingga tingkatan 5..melayan kerenah saya hingga kadangkala mencabar kewibawaan beliau..tetapi beliau tenang menghadapi kerenah2 anak2 muridnya..saya pernah didenda kerana malas turun prep waktu tingkatan 3..saya didenda membuat latih tubi matematik sebanyak 300 soalan selama 3 hari..

Ustaz Hassan..kini telah kembali kerahmatullah..seoraqng ustaz yang sangat serius tetapi penyayang..sangat baik kepada saya..selalu belanja karipap waktu rehat..

Cikgu Azizul..seorang guru penolong kanan yang sangat tegas..sangat rapat dengan saya..dengan memanggil saya 'ADIK'..kerana dia berbinkan Abd Rahman..sama nama dengan bapa saya..thats why dia panggil saya adik..seorang cikgu yang sangat percaya pada kewibawaan dan potensi diri ini...sewaktu saya dipilih menjadi pengawas semasa tigkatan 5..pernah menjadi kontroversi diatas pemilhan itu..tetapi beliau komited pada katanya...cayalah cikgu!!..kerana peluang itu saya rasa saya mampu diatas kepercayaan yang cikgu beri itu..membimbing saya dalam perbahasan peringkat sekolah hingga ke peringkat negeri..

Juga kepada Puan Has..En.Latif..Pn.Mona..prof Harlina..doktor Feridah..dan semua pensyarah2 Fakulti Pengurusan Pejabat Uitm Shah Alam..mustahil untuk saya menyenaraikan semua guru2 yang pernah menabur bakti dan usaha keatas diri ini..Jutaan terima kasih tidak terhingga kepada kalian semua..semoga usaha kalian akan mendapat berkat dan menjadi amalan soleh yang boleh dibawa ke PENGHIDUPAN YANG BERKEKALAN...amin..

p/s: saya pernah menjadi guru sandaran tidak terlatih (GSTT) di Sek.Keb.Jln Kuantan 2..pada tahun 2002..sempat jugak merasa diraikan sebagai guru waktu itu..memang seronok..saya mengaku saya bukanlah guru yang baik..dengan tidak tahan sabarnya..dengan garangnya..dengan mudah naik anginnya..tapi kecantikan..kebaikan..budi baik itu semuanya subjektif..semua orang memandang dari sudut yang berbeza..dan diwaktu itu..saya menjadi guru yang mendapat hadiah paling banyak..kalau dah dapat hadiah paling banyak..means, saya adalah guru yang disukai murid..hehehhe :-))terima kasih murid2ku..





Dan ini adalah jugak menajadi faktor kenapa saya 'berblog'..kerana untuk mencatat semua pengalaman2 yang pernah dilalui..ia hanyalah sebagai medium untuk zuriat saya mengetahui dan memahami apa yang pernah saya lalui satu ketika dulu...sekiranya satu masa nanti saya telah tiada atas muka bumi..blog ini boleh menjadi pengubat rindu mereka..

0 comments: