BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, September 1, 2009

HADIAH ISTIMEWA SEMPENA MERDEKA!!


Najib Tun Razak pernah membuat 11 pengumuman "mesra rakyat" sempena genap 100 hari beliau menjadi perdana menteri, antaranya pemberian diskaun kepada pengguna jalan bertol, peluang pemilikan rumah untuk golongan berpendapatan rendah, pengurangan caj bayaran latihan penunggang motosikal serta satu tabung unit amanah baru.

Kalau dulu Najib beri 11 hadiah, terkini Najib dengan murah hati memberikan satu lagi hadiah paling istimewa kepada rakyat 1 Malaysia sempena menyambut 52 tahun merdeka iaitu kenaikkan harga minyak petrol.


AKU RASA SLOGAN DIA SESUWEI SESANGAT LAH TU..APANYER BUNYI DIA "pembangunan diutamakan rakyat didahulukan" kalau aku salah pun..maksudnyer lebih kurang lah..


terasa sangat pagi ni ke putrajaya, dari rumah di damansara isi minyak full tank yg selalunya rm100...tapi hari ni aku bagi rm100 kat casheir minyak, minyak x penuh pun..then, memulakan perjalanan ke putrajaya petang balik semula ke damansara minyak aku dah tinggal setengah dari meter...
nak pakai ron95.. takut pulak, minyak baru walaupun kereta aku boleh pakai, benda baru, x pasal-pasal demam pulak kereta tu dapat makanan baru, lagi naya, tambah2 nak dekat raya..anyway TERIMA KASIH KERAJAANKU!!
kenapa saya berbangga kerana menjadi anak malaysia:-
jawapanya : terlalu banyak, antaranya saya selalu terima hadiah kejutan seperti ini..
so, renung2kan..selamat beramal..fahami dengan mata hati, jangan faham melalui mata kasar..

2 comments:

Anonymous said...

Dah tgk dan lihat apa yg terjadi so kite fikir2 kan lah. Mkgn akan dtg banyak lagi PERUBAHAN dan KENAIKKAN yg rakyat terima. Rakyat didahulukan bermaksud - segala perubahan akan dikenakan kpd rakyat secara langsung atau tidak...

Pencapaian di utamakan bermaksud - segala pencapaian individu atau rakan2 yg terlibat atau ade kepentingan sahaja yg perlu didahulukan....

Kerajaan perlu telus dlam membuat keputusan dan juga dalam pentadbiran.. perlu ade justifikasi dlm setiap keputusan...
MAA

cermin terang said...

salam..
terima kasih anonymous kerana sudi komen dalam post kali ini..kalau boleh letak id sendiri next time ye.. btw saya sangat setuju dengan pandangan awak..bukan hanya memandang rakyat bila diperlukan sahaja.. bukan bermusim seperti pilihanraya yg meletakkan berbagai hadiah dan janji tetapi mengaplikasikan itu adalah yg lebih penting..insyaallah Allah selalu disisi bersama orang-orang teraniya..hanya cepat dan lambat sahaja untuk dibuktikan...mari kita sama2 buktikan..kuasa ditangan rakayat..!! renung2kan..