BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, December 30, 2009

Nak Apply atau Tidak..Ask URSELF!!

Kadang kala kita selalu nakkan yang terbaik...betul mana ada manusia ni sempurna kan? tapi kuat saya rasakan tak salah untuk mencuba..tambah-tambah benda baik, selangkah kita mengatur kearah kebaikan bukan ke dah djanjikan ganjarannya..bukanlah maksud buat baik tu sebab nak kan ganjaran tu..tapi kenapa pulak kita nak pilih sesuatu yang buruk kan..so, sempena baru menyambut hijrah..masih dalam mood "FRESH"..datang pulak tahun masihi..tak mustahil kita akan gandakan "FRESH" kita tu..

Saya terbaca satu tips yang sangat menarik tuk kita kongsikan sempena tahun baru 2010..moga2, kita akan selangkah lagi ke arah kebaikan..segala kejayaan semuanya dengan langkah pertama..tanpa langkah pertama..kita takkan kemana2..Lebih elok selangkah..daripada tak membuka langkah langsung untuk kearah itu..



PETUA KECANTIKAN

1. For attractive lips, Speak words of kindness :Terjemahannya : Bagi memiliki bibir yang menarik, tuturkan kata yang baik-baik.

2. For lovely eyes, Seek out the good in people :Terjemahannya : Bagi memiliki mata menawan carilah yang baik-baik mengenai orang lain.
3. For Slim figure, Share your food with the hungry : Terjemahannya : Bagi memiliki potongan badan yang lansing, kongsilah makanan dengan mereka yang kelaparan.

4. For beutiful hair, let a celaihild run fingers throught it once a day : Terjemahannya : Bagi memiliki rambut yang cantik, biarkan anak-anak membelainya sekali sehari.

5. For poise, walk with teh knowledge, you'll never walk alone : Terjemahannya : Untuk kelihatan ayu, berjalanlah dengan pengetahuan dan kita tidak akan berjalan keseorangan.




6. People, even more than things, have to be restored, renewed, revived, reclaimed and reedemed : Terjemahannya : Manusia melebihi benda-benda lain, ianya perlu dipulihkan semula, diperbaharui, dihidupkan semla, ditebus guna dan rawat.

7. Never throw out anybody : Terjemahannya : Jangan sekali-kali membelakangkan sesiapa.
9. As you grow older you will discover that you have two hands : One for helping yourself, the other for helping others : Terjemahannya : Apabila kita semakin dewasa, kita akan dapati kita mempunyai 2 tangan : sebelah untuk membantu diri sendiri, sebelah lagi untuk membantu orang lain..




So nice tips...means that, tiada kecantikan yang lebih bagus selain kecantikan dalaman..dari dalam maka terlahirlah ianya keluar..sempurna didalam..sempurnalah diluar..Fikir2kan..

Selamat tahun baru, harapan yang baru, impian yang baru, orangnya tetap sama, itulah kita.. APakah nilai yang paling besar dalam pembinaan KLCC, satu bangunan yang ternama bukan hanya didalam Malaysia, bahkan pelusuk dunia mengenalinya..Nilainya adalah langkah pertama pengILHAMnya mencatitkan keatas kertas struktur dan idea beliau..Maknanya tiada kertas pertama catitan pengILHAMnya maka tiadalah bangunan hebat itu.. KLCC tersebut.
Begitu juga hidup kita, tanpa langkah pertama, kita akan duduk ditakuk itu, tiada perkembangan, tiada penambahbaikan, tiada kecemerlangan, tiada cita2.. sampai bila kita nak hidup macam tu..Sekiranya kita rasa bahagia dengan keadaan itu, CERMIN seBESAR2nya adakah sebenarnya bahagia sepenuhnya...So, selamat beramal..

1 comments:

kilatsiputih said...

Good, Value info and sharing...
cuma warna text tu..mengganggu penglihatan yg semakin kabur ini..