BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, October 8, 2009

makan..makan..makan...


Malam tadi saya bersama suami dan anak yang sulung berjalan2 mencari apa yang hendak dimakan, sambil berborak2 dalam kereta, sedar tak sedar dari rumah di damansara kini kami berada di area gombak..dalam tak ada hala tuju suami terus memandu kereta sehingga lah sampai di kawasan taman melati..tiba2 saya dapat idea untuk menyinggah business center disebelah kanan kami di mrr2, dan suami membuat U turn menghala semula ke business centre taman melati..banyak kedai2 makan disitu, antaranya sate kajang samuri, secret recepies, restoran mamak dah tentulah ada dimana2.. tiba2 ternampak restoran sabak..

Kalau nak tau restoran sabak ni adalah restoran steamboat..wah faveroute kami ni, tanpa fikir2 lagi dah, dan kebetulan ada lot parking kosong didepannya..suami pun terus masuk parking dan kami mula melangkah kedalam restoran tersebut.

selama ni kalau teringin tekak ni nak makan steamboat memang takde tempat lain lah.. Johnnys, siapa yang sukakan steamboat mesti tau restoran ni kan..restoran ni ada dimerata, mostly dimana ada jusco disitu ada Johnnys..restoran ni ada halal jakim, dan kami sangat yakin untuk makan disitu..
Tapi malam tadi punya pengalaman..adalah sama rasanya macam di Jonnys..bahkan sedap lagi di resotoran sabak ni.. jangan risau, mereka tak bayar persen pun pada saya, kerana mempromotekan restoran mereka, tapi atas dasar rasa terpanggil untuk menaikkan taraf perniagaan muslim..kenapa tidak kita memilih restoran sabak..




Di Johnnys steamboatnya direbus dengan air yang tak ada rasa..hanya sup kosong dan untuk menyedap rasa adalah sosnya, tu yang menyedapkan tu.. tapi di sabak, bahan2 direbus dengan sup tom yam..nyumm..nyum.nyumm..bestnyer.. sos tetap sama..saya rasa sos sabak lagi sedap.

Di Johnnys tak ada grill..di sabak ada grill, boleh pilih daging yang dah siap diperap kuah black paper..perrrgghh..terliur rasanya..oleh itu, sesiapa yang teringinkan steamboat lepas ni, carik2 lah yang muslim ye..siapa lagi yang nak menolong seagama kita kalau bukan kita..

2 comments:

inspirasiiman said...

betul3..sy sokong akak.. gmbar akk kat atas tu meingatkan sy pemandangan tanjung lipat KK sbh..

cermin terang said...

betul tu inspirasiman.. sama2 kita jihad ekonomi ye!!kenapa dengan tanjung lipat kk tu?? view dia cantik ke..leh share..